Kirja, joka kolahti -lukuvinkkejä Yle Areenassa

Kirja, joka kolahti -lukuvinkkejä on nyt katsottavissa myös Yle Areenassa osana Kirjojen Suomi -ohjelmakokonaisuutta. Lukuvinkit tulevat suoraan lukijoilta ja kirjastomiljöistä. Kirja, joka kolahti -sarjan ideana on ollut tuottaa lyhyitä lukuvinkkivideoita, joissa lukijat kertovat teoksista, jotka ovat tehneet heihin erityksen vaikutuksen. Monelle meistä tuttavan lukuvinkki on se, johon helpoiten tartumme. Näiden lukuvinkkivideoiden tavoitteena on ollut välittää samaa spontaaniutta ja tuoda lukukokemus lähelle sen kautta miltä se tuntuu.

Kirjastokaista on julkaissut näitä lukuvinkkivideoita pitkin vuotta. Lukuvinkit eivät ole aikaan sidottuja, vaan niistä voi poimia ideoita seuraavaa kirjasto- tai kirjakauppakäyntiä varten milloin vaan. Samoin kirjastoväki, opettajat ja kaikki lukuvinkeistä kiinnostuneet voivat valita ja jakaa jo aiemmin julkaistuja videoita heille sopivana aikana.

Kirja, joka kolahti -lukuvinkkivideot:

Yle Areena: Kirjojen Suomi: Kirja, joka kolahti
Kirja, joka kolahti -lukuvinkit Kirjastokaistalla, suomenkieliset