Liboppi.fi – kirjastoammattilaisten oppimisympäristö

Liboppi-oppimisympäristön teemakuva, joka toivottaa tervetulleeksi.

Liboppi.fi on Suomen yleisten kirjastojen henkilökunnalle suunnattu verkko-oppimisympäristö osoitteessa liboppi.fi. Libopista löydät kirjastoalan ammattilaisille tarkoitettuja verkkokursseja, joita voit opiskella verkossa ajasta ja paikasta riippumatta.

Verkkokurssit voivat sisältää tekstiä, kuvaa, ääntä, videota sekä erilaisia oppimistehtäviä. Libopissa on sekä suomen- että ruotsinkielisiä kursseja. Libopissa on sekä kaikille yleisten kirjastojen työntekijöille yhteisiä avoimia kursseja (Kirjastojen yhteiset -kategoria) että eri AKE-alueiden omia kursseja, jotka on tarkoitettu vain kyseisen alueen työntekijöille. Osalle kursseista tarvitaan käyttäjätunnuksen lisäksi erillinen kurssiavain. AKE-kirjastot tiedottavat uusista kursseista ja kurssiavaimista omalla alueellaan.

Perustietoa Libopista: Usein kysyttyä

Käyttöohjevideot Youtubessa:

Libopin sisällöt on tarkoitettu kaikille Suomen yleisten kirjastojen työntekijöille.

Klikkaa itsesi Liboppiin!

Liboppia tuottavat yhteistyössä AKEt (alueellista kehittämistehtävää hoitavat kirjastot) ja VAKE (valtakunnallista kehittämistehtävää hoitava kirjaston, Helsingin kaupunginkirjasto). Libopin sisällöntuotantoa koordinoi toimituskunta, jossa on vähintään yksi edustaja kaikista AKE-kirjastoista sekä VAKEsta. Kukin AKE vastaa toimituskunnan vetämisestä vuorollaan kaksi vuotta kerrallaan. Alustan teknisestä ylläpidosta ja kehittämisestä vastaa Turun AKE.