Otsikko
Kuinka monta Tunne nimistä ihmistä on Suomessa?

Kysytty

Kuinka monta Tunne nimistä ihmistä on Suomessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Digi- ja väestötietoviraston Nimipalvelun mukaan Suomessa on vuodesta 1899 alkaen annettu Tunne- nimeä etunimeksi alle 52 kertaa. Miehiä näistä on alle 20 ja naisia alle 32. Palvelussa on kaikki väestötietojärjestelmään tallennetut voimassa olevat etunimet, sekä kuolleiden henkilöiden osalta kuolinhetkellä voimassaolleet nimet. Yksityisyyssuojan turvaamiseksi palvelussa ei näytetä etunimien tarkkaa lukumäärää eriteltynä, jos nimiä on vähän, kuten esimerkiksi Tunne-nimen kohdalla, joka on varsin harvinainen nimi. Väestötietojärjestelmässä ei ole yhtään Tunnea sukunimenä.

Viimeiset Tunne- nimet on annettu 2000-2009, jolloin alle 5 naista ja alle 5 miestä nimettiin Tunneksi. Vuosina 1940-1979 nimen sai alle 20 miestä ja naista, 1980-1999 ei yhtään. Tunne-nimisiä on Suomessa elossa siis korkeintaan joitain kymmeniä, todennäköisesti paljon vähemmän.

Digi- ja väestötietoviraston Nimipalvelu:

https://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/