Otsikko
Kysymys on tekstinkäsittelyohjelmasta LibreOffice Writer. Miten kytken pois hankalan täydennyksen?

Kysytty

En muista olenko tätä jo kysynyt. Kysymys on tekstinkäsittelyohjelmasta LibreOffice Writer. Hain asiasanalla "tekstinkäsittely", jossa ei näkynyt tätä aihetta. Katsoin myös LibreOffice asiasanalla ilman tulosta.
Joihinkin sanoihin tuulee pidennys, kun sanan lopussa painaa rivinvaihtoa. Muutama englanninkielinen esimerkki:
Dig -> Digiboksi
Bar -> Barenboim
Blue -> Bluebird
Cat -> Catherine
Joillakin suomenkielisillä sanoilla tulee myös. Tämä ominaisuus kiusaa ja häiritsee kovasti. Kuinka sen saa pois käytöstä? En ole löytänyt ohjelman asetuksista sellaista kohtaa enkä oikein osaa etsiäkään.

Vastaus

Vastattu

Kuulostaa siltä, että ohjelmassa on päällä automaattinen sanojen täydennys.

"Sanojen täydennyksen kytkeminen pois

  1. Valitse Työkalut - Automaattisen korjauksen asetukset - Sanan täydennys -välilehti.
  2. Uncheck Enable word completion." Linkki ohjesivustoon.