Otsikko
Missä kirjastossa on patsas poika lukee kirjaa...

Kysytty

Missä kirjastossa on patsas poika lukee kirjaa...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ehkä tarkoitat Kallion kirjaston kolmannessa kerroksessa olevaa  Puun puuntelija -veistosta.  Tässä teoksessa isokorvainen poika lukee kirjaa. Portailla istuva poika on toinen osa teosta, toinen osa on puu, jota poika kuuntelee. Puu on sijoitettu vastakkaiselle seinälle.   Veistoksen on tehnyt Juha-Pekka Korhonen (1952-2018).

Lähteet:
Muistokirjoitus Helsingin Sanomat 6.3.2018.
Kuva veistoksesta on esimerkiksi Sunnuntaikävelijän arkea blogissa :  Blogi