Mikä opas kotisivujen laadinnasta Internettiin on tuorein? Etsin helppokäyttöistä opasta aloittelijaa varten.

Kysytty

Mikä opas kotisivujen laadinnasta Internettiin on tuorein? Etsin helppokäyttöistä opasta aloittelijaa varten.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asiaan vaikuttaa se, millä ohjelmalla kotisivut laaditaan. Ohjelmista voi lisäksi olla useita versioita. Joillakin työväenopiston kursseilla käytetään www-sivujen tekemiseen Microsoftin FrontPagea. Ohjelman käyttöön sopivia oppaita ovat esim. Jukka K. Korpelan Kotisivun tekeminen : FrontPage 2003 (Docendo, 2004) ja Tero Linjaman FrontPage 2003 : kotisivun tekeminen (Docendo, 2004).

Monipuolisempi www-sivujen tekoon tarkoitettu ohjelma on Macromedian Dreamweaver. Dreamweaverin MX -versiosta on olemassa suomeksi esim. Miikka Lyytikäisen Dreamweaver MX 2004 (Docendo, 2004).

Kummatkin ohjelmat ovat maksullisia. Vanhemmissa Windowsin käyttöjärjestelmissä FrontPage tuli Microsoft Office -paketin mukana.

Hyödyllistä aihetta käsittelevää materiaalia on myös Internetissä. Tässä pari linkkiä:
http://www.internetix.ofw.fi/atk-tuki/opinnot/webjulkaisu/
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/webjulk/