Shakespeare-lainaukset suomeksi. Alkuperäiset: King Richard III, act 1 scene 1, line 1: This is the winter of our discontent. Hamlet, act 1, scene 1, line 201…

Kysytty

Shakespeare-lainaukset suomeksi. Alkuperäiset:
King Richard III,
act 1 scene 1, line 1:
This is the winter of our discontent.
Hamlet,
act 1, scene 1, line 201:
Alas, poor Yorick.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Richard III:
"Nyt nurpeuden talven meillä muutti/Aurinko Yorkin kesäks ihanaksi." (Paavo Cajander).

Hamlet-sitaatti on hankalampi: en löydä tekstistä riviä 201 1. näytöksen 1. kohtauksesta. Line 175 on viimeinen. Täsmennätkö kysymystä, niin lähetän käännösvastineet useasta eri käännöksestä.