Onko jossain Turun kirjastossa sellaista mahdollisuutta, että skannaisi omia mikrokortteja digitaaliseen (esim. PDF) muotoon?

Kysytty

Hei. Onko jossain Turun kirjastossa sellaista mahdollisuutta, että skannaisi omia mikrokortteja digitaaliseen (esim. PDF) muotoon?

Vastaus

Vastattu

Turun kaupunginkirjastossa mikrofilmien ja -korttien lukeminen ja digitointi on tavallisesti mahdollista pääkirjaston tieto-osaston mikrofilmilaitteella. Laitteella lukemansa filmin tai kortin sisältöjä voi tallentaa PDF-muotoon. Laitevarauksen voi tavallisesti tehdä Varaamo-palvelussa, soittamalla tieto-osastolle (p. 02 262 0630) tai käymällä osaston neuvonnassa (Linnankatu 2, uuden puolen toinen kerros).

HUOM: Koronarajoitusten vuoksi kokoelmatilat ja kirjaston useimmat palvelut – myös mikrofilmilaite – eivät ole käytettävissä. Digitointi on mahdollista vasta rajoitusten poistuttua. Tämän hetken tiedon mukaan rajoitukset ovat voimassa ainakin 28.2.2021 saakka.