Minä olen voinut uusia lainoja verkosta, mutta nyt en pääse enää oikealle sivulle, josta tarkistaisin eräpäivän ja uusimisen tekisin. Miksi tämä toiminto on…

Kysytty

Minä olen voinut uusia lainoja verkosta, mutta nyt en pääse enää oikealle sivulle, josta tarkistaisin eräpäivän ja uusimisen tekisin.

Miksi tämä toiminto on hukutettu jonnekkin ihmeelliseen paikkaan etten löydä sitä enää - muutenkin sen voisi laittaa paremmin omien tietojen otsakkeen pääotsakkeeksi. Historiasta näen ns. lainauspvm:n mutta mistä mistä nyt valistsen, että uusin ( tai tarkistan eräpäivän)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiitos palautteesta.

HelMet-verkkokirjaston sivuja ei viime aikoina ole muutettu; myös kirjautumislinkki on entisellä paikallaan etusivun ( www.helmet.fi ) oikeassa yläkulmassa. "Omat tietoni" -linkin kautta voi tehdä myös paljon muuta kuin uusia lainoja: tehdä varauksia, muuttaa omia yhteystietoja, ylläpitää lainaushistoriaa ym. Niinpä linkin pääotsikkona ei voi olla lainojen uusiminen, vaan tämä on mainittuna yhtenä toimintona muiden joukossa.

Kun kirjaudut omiin tietoihisi, sivulle avautuu ensimmäiseksi lista voimassa olevista lainoistasi ja niiden eräpäivistä (mikäli sinulla tällä hetkellä on lainoja). Listan yläpuolelta löydät painikkeet "Uusi kaikki lainat" ja "Uusi merkityt lainat", joiden avulla voit helposti uusia haluamasi lainat.

Lainaushistoria puolestaan nimensä mukaisesti kertoo, mitä olet lainannut joskus aikaisemmin, ei siis tämänhetkistä lainatilannettasi, eikä sen kautta (entisiä) lainoja voi uusia.

Toivottavasti pääset näiden ohjeiden avulla eteenpäin. Tarvittaessa voit aina ottaa yhteyttä mihin tahansa HelMet-kirjastoon. Henkilökunta neuvoo mielellään verkkokirjaston käytössä.