Olisin kysynyt mistä Tampereen uusilta sivuilta pääsee luomaan nimimerkin kirja-arvosteluita varten ja mistä arvostelu-keskustelu löytyy?

Kysytty

Hei,

olisin kysynyt mistä Tampereen uusilta sivuilta pääsee luomaan nimimerkin kirja-arvosteluita varten ja mistä arvostelu-keskustelu löytyy?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Käyttötunnuksen tekeminen Tampereen kaupunginkirjaston uuteen verkkokirjastoon onnistuu seuraavasti.

Käyttääksesi uutta verkkokirjastoa sinun pitää aluksi luoda itsellesi käyttäjätunnus, joka näkyy verkkokirjastossa esim. tekemiesi arviointien nimimerkkinä. Tunnuksen luomiseen tarvitset siis kirjastokortin numeroa ja sen tunnusluvun. Palveluun voivat tehdä käyttäjätunnuksen ne, joilla on Pirkanmaan PIKI-kirjastojen kirjastokortti ja siihen liitetty nelinumeroinen tunnusluku. Jos sinulla ei ole tunnuslukua tai olet unohtanut sen, saat uuden asioimalla henkilökohtaisesti kirjastossa.

Paina kirjautumisikkunassa Luo uusi käyttäjätunnus -linkkiä, joka on sisäänkirjautumisikkunassa sivun oikeassa reunassa.
Pääset sivulle, jossa pitää painaa Luo käyttäjätunnus-linkkiä sivun keskiosassa.

Lue ja hyväksy käyttöehdot (rasti ruutuun). Paina Seuraava-painiketta.
Kirjoita kirjastokortin numero ja sen tunnusluku. Paina Seuraava-painiketta. Kirjoita uusi verkkokirjastossa käytettävä käyttäjätunnus. Käyttäjätunnuksessa pitää olla vähintään kaksi merkkiä. Anna uusi salasanassa. Salasanan pitää olla kuusi merkkiä pitkä ja siihen pitää sisältyä ainakin yksi kirjain ja yksi numero. Paina Valmis-painiketta.

Käyttäjätunnuksen tekeminen on onnistunut, kun ohjelma antaa tervetuloa-viestin ja kirjaa sinut sisään. Luomasi käyttäjätunnus näkyy nyt kirjautumisikkunassa. Verkkokirjaston käyttäjätunnuksen ja salasanan voit myöhemmin muuttaa omissa tiedoissasi.

Lisätietoa käyttäjätunnuksesta löytyy sivulta http://piki.verkkokirjasto.fi/web/arena/ohjeita#kirjaudu.

Kunkin teoksen saamat arviot ja siitä käyty keskustelu löytyvät teoksen omalta sivulta. Voit etsiä haluamasi teokset haku-toiminnolla (sivun ylälaidassa) tai esim. selailla kiinnostavia teoksia Lue, katso, kuuntele -sivulta. Klikkaamalla teoksen nimeä pääset sen tietoihin, ja arviot ja keskustelut löytyvät sivun alaosasta.

Tervetuloa käyttämään uutta verkkokirjastoamme!