Kun hain kirjastokorttiini tunnusluvun, sanottiin minulle, että voin lukea myös sanomalehteä verkossa. En vaan nyt löydä linkkiä, miten pääsen lehteä lukemaan?…

Kysytty

Kun hain kirjastokorttiini tunnusluvun, sanottiin minulle, että voin lukea myös sanomalehteä verkossa.
En vaan nyt löydä linkkiä, miten pääsen lehteä lukemaan?
Kattaako tämä myös kaikki muut kirjastoon tulevat sanommalehdet, kuin Keski-Uusimaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirkes-kirjastojen asiakkailla on käytössään kaksi e-lehtipalvelua: ePress ja eMagz. ePress sisältää kotimaisia sanomalehtiä, ja sitä on mahdollista käyttää kirjastojen asiakastietokoneilta tai langattoman verkkoyhteyden (tuuVieras) kautta kirjaston tiloissa. Nyt kirjastojen ollessa suljettuina tätä palvelua ei voi käyttää.

Alla olevasta linkistä löytyy luettelo palvelun lehdistä:

epress.fi.

eMagz-palvelu sisältää aikakauslehtiä. Tätä palvelua voi käyttää missä vain. Se löytyy osoitteesta kirkes.emagz.fi. Palveluun kirjaudutaan kirjastokortin numerolla ja PIN-koodilla. Linkin kautta ei pääse lukemaan ePress-sanomalehtiä, vaikka ne näkyvät palveluntarjoajan toisella välilehdellä.