Joskus Helmetin sivuja selaillessa kuvioon ilmestyy chat-ruutu, missä voi jutella kirjastonhoitajan kanssa. Silloin kun sitä odottaa, se ei tietenkään ilmesty…

Kysytty

Joskus Helmetin sivuja selaillessa kuvioon ilmestyy chat-ruutu, missä voi jutella kirjastonhoitajan kanssa. Silloin kun sitä odottaa, se ei tietenkään ilmesty... Onko kirjastoilla joku systeemi mihin aikaan tai kuin monta henkilöt chatissa palvelee? Sinne ei kai pääse asiakas mitenkään aloittamaan jos on kiiresitä asiaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen chat-palvelussa vastataan kysymyksiin arki-iltapäivisin. Chat-ikkuna pomppaa esiin, kun palvelu on avoinna. Jos vastaajalla on useampi keskustelu käynnissä, ikkuna poistuu hetkeksi, ja palaa taas, kun vastaaja voi ottaa uuden keskustelun. Kerrallaan on vastaamassa aina yksi kirjastolainen ja vastaajia on useista pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoista ennalta sovittujen vuorojen mukaan.

http://www.helmet.fi/fi-FI