Löytyykö mistään valokuvia rakkaasta Perämiehenkadun sivukirjastosta ja lukusalista? Kiitos vastauksesta.

Kysytty

Hei, löytyykö mistään valokuvia rakkaasta Perämiehenkadun sivukirjastosta ja lukusalista?
Kiitos vastauksesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Monipuolisesta arkistosivustosta finna.fi ("Suomen arkistojen, kirjastojen ja museoiden aarteet samalla haulla.") löytyi kaksi kuvaa nimenomaan Punavuoren kirjaston lukusalista.

https://www.finna.fi/Search/Results?lookfor=per%C3%A4miehenkatu+kirjasto&type=AllFields&dfApplied=1&limit=20

1 ääntä

Kommentit

Eikö tätä kirjastoa enää ole?

Kirjasto muutti Hietalahdentorin laidalle taidemuseon naapuriin, punatiilisen talon katutasoon, sisäänkäynti päädystä ja pienet ikkunat kadulle. Kiehtova paikka, siellä teki hyviä löytöjä ja sinne oli helppo pistäytyä ohikulkumatkallakin. Yhden säästökampanjan aikana tämä kirjasto kuitenkin lakkautettiin, koska tilat olivat vuokralla yksityiseltä. Torin länsilaidalle lisättiin kirjastoauton pysäkki. Muutos oli niin iso uutinen, että kirjastoauton ensimmäisellä käyntikerralla oli Ylen kuvausauto parkkeerannut sen perään.

HS 21.6.2005: Punavuoren kivijalkakirjasto suljetaan
Osa Punavuoren kirjaston hyllyistä on jo tyhjennetty. Perihelsinkiläinen kivijalkakirjasto suljetaan kesäkuun viimeisenä.