Otsikko
Kuinka paljon prosentteina kirjaston kokoelmista keskimäärin on kirjaston hyllyssä, kuinka paljon lainassa?

Kysytty

Kuinka paljon prosentteina kirjaston kokoelmista keskimäärin on kirjaston hyllyssä, kuinka paljon lainassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastossa aineiston lainassaoloa on tilastoitu kirjojen osalta 25.9.1996. Pääkirjaston aikuistenosaston suomenkielisestä kirjallisuudesta lainassa oli tuolloin 47,96%, josta kaunokirjallisuuden osuus oli 44,84%, tietokirjallisuuden 49,71%. (Yrjö Lindegren, Kirjat aiheittain Helsingin kaupunginkirjastossa, tilastoja vuosilta 1995 ja 1996)

Suomen yleisten kirjastojen tilastoja on nähtävillä www-sivuilla osoitteessa http://tilastot.kirjastot.fi/?langId=fi .