Onko mahdollista saada apua kirjallisuuden/artikkeleiden/tutkimusten löytämiseen kaupungin kirjastolta haasteelliseen opinnäytetyö aiheeseen?

Kysytty

Hei! Onko mahdollista saada apua kirjallisuuden/artikkeleiden/tutkimusten löytämiseen kaupungin kirjastolta haasteelliseen opinnäytetyö aiheeseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei! Kirjastot opastavat tiedonhaun perusasioissa. Voit kysyä vaikkapa omasta lähikirjastostasi ja mahdollisesti sopia ajan etukäteen. Varsinainen laaja tiedonhaku on opiskelijan oma työ, osa opinnäytetyön prosessia. Monet oppilaitokset ja oppilaitoskirjastot järjestävät myös tiedonhaun kursseja osana opinnäytetyön tekoa. Opinnäytetyön tekijä osaa itse parhaiten määritellä aiheen rajauksen, näkökulman ja siihen liittyvät asiasanat. Kannattaa siis kysellä myös oppilaitoksesta.