Otsikko
Minulla on lista kuoroteoksia (yksittäisiä klassisia kappaleita, kirkkomusiikkia). Miten/ mistä kirjastosta kannattaisi etsiä kirjoja, joista löytyisi näitä…

Kysytty

Hei, minulla on lista kuoroteoksia (yksittäisiä klassisia kappaleita, kirkkomusiikkia). Miten/ mistä kirjastosta kannattaisi etsiä kirjoja, joista löytyisi näitä teoksia? Onko joku Helmet-kirjasto erikoistunut nuotteihin? Ideaalisti Espoossa.

Vastaus

Vastattu

Helpointa on hakea nuotteja Helmet-tietokannan kautta osoitteessa helmet.fi. Tarkennetussa haussa rajaamalla materiaaliksi Nuotin voi sitten hakea sävellysten nimillä nuottijulkaisuja kyseisestä teoksesta.

Kokeeksi tehty haku asiasanalla kuorot tuotti 261 osumaa. Sivupaneelin kohdasta Kokoelma näkee, kuinka paljon nuotteja kussakin kirjastossa tai kaupungissa on. Suurin osa kuoronuoteista näyttää olevan Tikkurilan musiikkivarastossa. Voit kuitenkin varata Helmetin kautta etsimäsi nuotit ja noutaa ne mistä tahansa haluamastasi kirjastosta. Jos sinulla ei ole vielä Helmet-korttia, saat sellaisen mistä tahansa Helmet-kirjastosta. Ota mukaasi henkilötodistus.