Mistäköhän voisi etsiä netistä kaikkien Suomen kirjastojen kirjoja, esim jos haluaa etsiä tiettyä kirjailijaa, eikä sitä ole oman paikkakunnan kirjastossa,…

Kysytty

Mistäköhän voisi etsiä netistä kaikkien Suomen kirjastojen kirjoja, esim jos haluaa etsiä tiettyä kirjailijaa, eikä sitä ole oman paikkakunnan kirjastossa, niin millä nettisivulla voi pistää hakuun. Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastot.fi on kaikille avoin tiedonhaun ja kirjastopalveluiden portaali. Se löytyy osoitteesta http://www.kirjastot.fi . Sieltä saa tietoa Suomen kirjastojen palveluista. Jos haluat etsiä tietyn kirjailijan teoksia niin maakuntakirjastojen aineistojen monihaku on ehkä kätevin, se löytyy osoitteesta http://monihaku.kirjastot.fi/maakuntakirjastot . Useimpien kirjastojen kokoelmatietokannat löytyvät kaupunkien ja kuntien kotisivuilta (www.kaupunginnimi.fi - ilman ä:tä ja ö:tä ja niiden tilalle a ja o, esim. www.hyvinkaa.fi). Kaukolainapyynnön voi tehdä mihin tahansa kirjastoon ja saada näin haluamansa teos lainaan, mikäli sitä ei kirjaston kokoelmissa ole.