Onko jo kaikissa Suomen yleisissä kirjastoissa Internet-yhteydellä varustettuja mikroja asiakaskäytössä? Tai edes yhdessä kirjastossa/kunta?

Kysytty

Onko jo kaikissa Suomen yleisissä kirjastoissa Internet-yhteydellä varustettuja mikroja asiakaskäytössä? Tai edes yhdessä kirjastossa/kunta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit tarkastella kirjastojen internet-tarjontaa Mainio-kirjastotietokannassa. Osoite on http://mainio.kirjastot.fi/

Kirjastojen sähköpostiosoitteiden määrän perusteella on arvioitu, että n. 95%:ssa kirjastoja on internet-yhteydet. Käytännössä kaikki näistä kunnista tarjoavat internetin myös asiakaskäyttöön ainakin yhdessä toimipisteessä.