Otsikko
Onko olemassa ajantasaista tietoa aiheesta yleiset kirjastot ja Internet? Esim. tilastotietoa, strategioita, linjauksia suhtautumisesta, tulevaisuudennäkymiä?

Kysytty

Onko olemassa ajantasaista tietoa aiheesta yleiset kirjastot ja Internet? Esim. tilastotietoa, strategioita, linjauksia suhtautumisesta, tulevaisuudennäkymiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä tuoreehko kirja, jonka kirjoittajien viiteluetteloja kannattaa myös vilkaista: Kirjastot verkossa/toim. Haasio, Piukkula 1999. Lisäksi muutama artikkeliviite: Yhteistyöllä sisältöä : Yleisten kirjastojen verkkopalvelut www.kirjastot.fi (Signum 1999, nro 5,sivu 92-94),
Tulevaisuuden kirjasto: kirjamuseo vai internet-opas? (Karjalainen 1999-05-21), Kirjastolla tärkeä rooli tietoverkossa (Kirjastolehti 1999, nro 5, sivu 12-13), Kirjastoille tukea tietoverkkojen kehittämiseen ja kokeilutoimintaan (Kiikari) (Kirjastolehti 1999, nro 4, sivu 18), Hyvä renki, huono isäntä? (Kirjastolehti 1999, nro 3, sivu 5, 38), Internet haastaa kirjastot (Kirjastolehti. - Helsinki : Suomen kirjastoseura. ISSN 0023-1843. 93 (2000) : 1, s. 8-9)