Otsikko
Onko esim. USA:ssa (tai muualla) vielä tapana, että postinjakaja heittää sanomalehden tilaajan nurmikolle? Kuulostaa omituiselta esim. vesisateessa tai jos…

Kysytty

Onko esim. USA:ssa (tai muualla) vielä tapana, että postinjakaja heittää sanomalehden tilaajan nurmikolle? Kuulostaa omituiselta esim. vesisateessa tai jos pihanurmikolla on esim. koirankakkaa tai muita epäpuhtauksia.

Vastaus

Vastattu

Sanomalehtien jakajat jättävät edelleen lehden tilaajan ovelle. Sateen ja muun lian varalta sanomalehdet ovat nykyään pakattu muovipusseihin. Tilaaja voi sopia jakelijan kanssa, että mihin kohtaan haluaa lehden jätettävän. Yleensä lehdet jätetään ulko-oven eteen, harvemmin siis kostealle pihanurmikolle kuten entisaikaan.

Sanomalehtien jakelua eivät enää hoida sanomalehtipojat pyöriensä kanssa, vaan tehtävää hoitavat autolla ajavat aikuiset. Jakelu aloitetaan varhain aamuyöllä ja reitit voivat olla liian vaarallisia nuorille tai lapsille.

Sanomalehtien jakelusta Yhdysvalloissa löytyy hyvä englanninkielinen reportaasi täältä:
https://www.cjr.org/special_report/newspaper-carrier-shot.php