Voiko yleisten kirjastojen kautta tilata sellaisia kirjoja jotka eivät ole yleisissä kirjastoissa, mutta ovat esim. yliopistojen tms. kirjastoissa.

Kysytty

Hei

Voiko yleisten kirjastojen kautta tilata sellaisia kirjoja jotka eivät ole yleisissä kirjastoissa, mutta ovat esim. yliopistojen tms. kirjastoissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yleisten kirjastojen kaukopalvelun kautta voi tilata esim. korkeakoulujen kirjastoissa olevia kirjoja. Ainakin Helsingin kaupunginkirjastossa ehtona on ettei teosta ole missään paakaupunkiseudulla sijaitsevassa kirjastossa. Lisätietoa Helsingin kaupunginkirjaston kaukopalveluperiaatteista on kirjaston internetsivulla www.lib.hel.fi. Sivun oikean yläkulman 'Hae sivustolta' hakuruutuun voi kirjoittaa 'kaukopalvelu' tai etsiä tiedon hakuruudun alapuolella olevan aakkosellisen hakemiston kautta.