Onko mahdollista varata / tilata luettavaksi teos, jota ei löydy Vaski-kirjastoista, vaan esim. Pirkanmaalta (Piki)?

Kysytty

Onko mahdollista varata / tilata luettavaksi teos, jota ei löydy Vaski-kirjastoista, vaan esim. Pirkanmaalta (Piki)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä, voit saada kaukolainaan (ks. edellä olevasta linkistä kohta "kaukolainat") aineistoa, jota ei löydy Vaski-kirjastojen kokoelmista. Ota asiassa yhteyttä omaan lähikirjastoosi, he tekevät kaukolainapyynnön sinun nimissäsi.

Muistathan, että Vaski-kirjastoissa kaukolainoista peritään maksu, jonka loppusumma riippuu lähettävästä kirjastosta. Perusmaksu kaukolainasta Vaski-kirjastoissa on 4 €, johon lisätään mahdollinen lähettävän kirjaston perimä maksu. PIKI-kirjastojen verkkosivujen mukaan he eivät pääsääntöisesti peri lähettämistään kaukolainoista maksua, mutta Lempäälän kirjasto veloittaa Pirkanmaan ulkopuolisilta kirjastoilta 10 € per kaukolaina. Oma lähikirjastosi pystyy tarkistamaan, onko haluamasi aineisto kaukolainattavissa ja mitkä siitä koituvat mahdolliset kustannukset olisivat.