Meneekö myöhästymismaksuja myös niiltä päiviltä kun kirjasto on suljettu?

Kysytty

Meneekö myöhästymismaksuja myös niiltä päiviltä kun kirjasto on suljettu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastoissa myöhästymismaksu peritään kaikilta eräpäivän jälkeisiltä päiviltä mukaan lukien palautuspäivä.

Myöhästymismaksu peritään myös niiltä päiviltä kun kirjastot ovat kiinni. Lainassa oleva aineistohan on asiakkaalla käytössään niinäkin päivinä kun kirjastot eivät ole avoinna.

0 ääntä

Kommentit

"Lainassa oleva aineistohan on asiakkaalla käytössään niinäkin päivinä kun kirjastot eivät ole avoinna" - niin on, mutta entäs jos kirjasto sattuukin olemaan kiinni juuri eräpäivänä? Silloinhan ei PYSTY palauttamaan, vaikka ei enää haluaisi pitää sitä aineistoa "käytössään".