Otsikko
Voinko tilata aineistoa Espoon ja Vantaan kirjastoista vain kyseiseen kirjastoon soittamalla vai onko minun pakko tehdä kaukolainapyyntö?

Kysytty

Voinko tilata aineistoa Espoon ja Vantaan kirjastoista vain
kyseiseen kirjastoon soittamalla vai onko minun pakko tehdä kaukolainapyyntö?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aineistoa, joka on hyllyssä Espoon, Vantaan tai Kauniaisten kirjastoissa, voit tilata Helsingin kirjastoihin soittamalla siihen kirjastoon, josta materiaali löytyy. Tällöin aineiston toimitusaika on normaalisti 2-3 päivää. Jos aineisto on lainassa kaikista pääkaupunkiseudun kirjastoista, voit tehdä siitä
omassa kirjastossasi normaalin varauksen hintaan 5,- mk. Vain pääkaupunkiseudun ulkopuolelta tilattavasta aineistosta tehdään kaukolainapyyntö.