Otsikko
Jos pk-seudulla on vain yksi kappale haluamaani cd-levyä (Espoossa), niin kuinka voin varata sen itselleni, kun koneilta voi varata vain sen kirjaston…

Kysytty

Jos pk-seudulla on vain yksi kappale haluamaani cd-levyä (Espoossa), niin kuinka voin varata sen itselleni, kun koneilta voi varata vain sen kirjaston aineistoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos levy on lainassa, varaus pitää tehdä virkailijan kautta, joka hoitaa sen eteenpäin. Jos se on vapaana hyllyssä, voit itse soittaa kyseiseen kirjastoon. (Useimmista kirjastoista saat soittaa ilmaiseksi muihin pääkaupunkiseudun kirjastoihin.)

Mutta jos toisen kunnan aineisto on merkitty tunnuksella PIKALAINA, ei sitä toimiteta kuntarajan yli. Silloin ei jää muuta mahdollisuutta kuin mennä tekemään varaus a.o. kuntaan. Lisätietoja on osoitteessa http://www.lib.hel.fi/virkku