Otsikko
Voiko videoita varata tai nähdä ovatko ne saatavilla internetin kautta?

Kysytty

Voiko videoita varata tai nähdä ovatko ne saatavilla internetin kautta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupunginkirjastojen kokoelmat ovat nähtävissä internetissä osoitteessa http://www.libplussa.fi > paina jotakin painiketta, jossa on kaupungin nimi (haku kohdistuu aina kaikkien neljän kaupungin kirjastojen kokoelmiin).

Jos haet jotakin tiettyä videota, anna valinnan olla kohdassa nimeke. Kirjoita hakulokeroon videon nimi ja paina hae. Voit myös etsiä videoita ylipäätään: siirrä valinta hiirellä kohtaan asiasana tai luokka, kirjoita hakulokeroon sana videokasetti (kokonaan!) ja paina hae. Saat 9700 viitettä.

Voit rajata hakua esim. kielellä. Videoissa kieli määräytyy tekstityksen kielen mukaan, ei elokuvassa puhutun kielen. Jos tekstitystä ei ole, kieli määräytyy elokuvassa puhutun kielen mukaan. Materiaalinmukainen rajaus ei hyödytä, koska jos teet haun asiasanana videokasetti (yksikössä!), saat joka tapauksessa pelkkiä videoita hakutulokseen.

Sen, missä kirjastossa videota on, näet klikkaamalla kohtaa saatavuus. Et voi varata aineistoa internetin kautta, vaan Sinun täytyy soittaa siihen kirjastoon missä haluamasi video on.