Miksei pääkaupunkiseudulla tilausta voi tehdä kirjaston päätteeltä, kuten varauksia. Soittaminen kirjastoon on hidasta ja hankalaa.

Kysytty

Miksei pääkaupunkiseudulla tilausta voi tehdä kirjaston päätteeltä, kuten varauksia. Soittaminen kirjastoon on hidasta ja hankalaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Soitto on tehtävä, jotta kirja varmasti löytyy hyllystä ja sen voi
varata kyseiselle asiakkaalle. Voi olla, että vaikka kone sanoo kirjan olevan hyllyssä, niin se on jo toisen lainaajan kädessä ja näin ollen jo varattu, vaikkei vielä lainattu. Vaikka yleisöpääte kertoo jonkin kirjan olevan hyllyssä, kannattaa aina soittaa ja varata kirja omalla nimellään, jotta varmasti saa sen.