Onko Helsingin seudun (Helsinki, Espoo, Vantaa) kirjastoilla vielä työasemia, joissa on korppuasema ja joilla voisi avata 1990-luvun tiedostoja? Voi olla hyvin…

Kysytty

Hei, onko Helsingin seudun (Helsinki, Espoo, Vantaa) kirjastoilla vielä työasemia, joissa on korppuasema ja joilla voisi avata 1990-luvun tiedostoja? Voi olla hyvin, että korppuni on jo menettänyt tietosisältönsä, mutta olisi hyvä, jos asian voisi varmistaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin Kirjasto Omenassa on kirjastotiloihin lainattava ulkoinen korppuasema (usb-liitäntä) jonka voi liittää asiakaskoneisiin.

Asiakaskoneissa on ainakin Office-paketti ja jos olisi niin onnellista että korpulla on Office-tiedostoja kuten Word- tai Excell-tiedostoja, niiden pitäisi - tietyin varauksin - avautua koneilla olevilla uudemmilla ohjelmaversioilla.

Oheisen linkin kautta saa Kirjasto Omenan yhteystiedot mahdollisia lisäkysymyksiä varten http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kirjasto_Omena/Yhteyst…