Asun ulkomailla mutta olen tulossa Suomeen parin viikon kuluttua. Aion asua äitini luona Vantaan Kaivokselassa, joten lähin kirjasto on Myyrmäessä. Olen …

Kysytty

Hei!
Asun ulkomailla mutta olen tulossa Suomeen parin viikon kuluttua. Aion asua äitini luona Vantaan Kaivokselassa, joten lähin kirjasto on Myyrmäessä. Olen (kirjastotieteen!) etäopiskelija ja tarvitsen välillä 1. opiskelurauhaa ja 2. käyttööni tietokoneen, jossa on internet-yhteys ja Windows PowerPoint -ohjelma. Toivon löytäväni nämä Myyrmäen kirjastosta. :) Miten minun tulee toimia varauksien jne kanssa? Koska en ole Suomessa kirjoilla, voinko saada oman kirjastokortin? Jos en, voiko äitini varata koneen puolestani?

Kiitoksia etukäteen vastauksesta ja aurinkoisia terveisiä Havaijilta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tervetuloa Myyrmäen kirjastoon. Olemme Myyrmäkitalossa, osoitteemme on Paalutori 3, Vantaa. Olemme avoinna arkisin klo 9-20 ja lauantaisin klo 10-16. Kesäaika, alkaen 27.5. on muuten sama mutta perjantaisin suljetaan klo 16. Opiskeluhuoneet varataan nimellä. Varasin teille alustavasti opiskeluhuoneen 3 tostaiksi 30.5. klo 9-20. Peruttehan varauksen jos ette tarvitsekaan sitä :)

Opiskeluhuoneet ovat usein varattuja jo monta päivää aikaisemmin, joten varaukset kannattaa tehdä ajoissa. Opiskeluhuoneiden tietokoneissa on Office-ohjelmia, myös PowerPoint. USB -paikkoja on myös. Opiskeluhuoneesta voi tulostaa, tulosteiden hinta on á 40 snt.
Jos on Suomessa oleva osoite, saa oman kirjastokortin. Varaukset noudetaan itse. Äitinne voi varata puolestanne opiskeluhuoneen (ja myös peruuttaa mainitsemani varauksen. Opiskeluhuoneen voi varata kirjastokäynnin yhteydessä tai puhelimitse +358 9 8393 5553 tai sähköpostitse myyrmaki.kirjasto@vantaa.fi