Otsikko
C-kasetin, VHS-nauhan ja Lp-levyn digitointi. Monessako kirjastossa nämä tai jokin niistä on mahdollista (arvio tai lkm)?

Kysytty

C-kasetin, VHS-nauhan ja Lp-levyn digitointi. Monessako kirjastossa nämä tai jokin niistä on mahdollista (arvio tai lkm)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen digitointimahdollisuus on uusi palvelu, josta ei ole vielä saatavissa tilastotietoja. Uutisointien mukaan seuraavissa kirjastoissa on ainakin tämä palvelu: Hämeenlinnan kaupunginkirjasto, Turun kaupunginkirjasto, Raision kaupunginkirjasto, Kaarinan kaupunginkirjasto, Piikkiön kunnankirjasto, Naantalin kaupunginkirjasto, Ruskon kunnankirjasto, Helsingin kaupunginkirjasto, Espoon kaupunginkirjasto, Kirkkonummen kaupunginkirjasto, Kauniaisten kaupunginkirjasto, Riihimäen kaupunginkirjasto, Lahden kaupunginkirjasto, Mänttä-Vilppulan kaupunginkirjasto, Tampereen kaupunginkirjasto, Kotkan kaupunginkirjasto, Lapuan kaupunginkirjasto, Kannonkosken kunnankirjasto, JRR-kirjastot eli Joroisten kunnankirjasto, Rantasalmen kunnankirjasto ja Juvan kunnankirjasto, Keravan kaupunginkirjasto, Vaasan kaupunginkirjasto, Sotkamon kunnankirjasto sekä Jyväskylän kaupunginkirjasto, joka on uutisen mukaan ensimmäinen kirjasto, joka tarjoaa palvelua Keski-Suomessa.
Palvelu on ollut kovin suosittua ainakin Turussa, joten uskoisin, että sen tarjonta lisääntyy muissakin kirjastoissa, mutta tällä hetkellä löytyi tiedot näistä yllä olevista kirjastoista. Muissakin kirjastossa voi silti olla tarjontaa.
Oheisella sivulla kerrotaan digitoinnista ja editoinnista yleisissä kirjastoissa http://www.verkkohaltuun.fi/vinkkeja_ja_valineita/digitointi_ja_editoin…