Haluaisin opiskella Englanninkielen alkeita ja oppia ääntämään oikein.Olen jo iäkäs ukkeli yli 80v. Mutta en tiedä miten alkaisin.Voisitteko neuvoa minua tässä…

Kysytty

Hei!
Haluaisin opiskella Englanninkielen alkeita ja oppia ääntämään oikein.Olen jo iäkäs ukkeli yli 80v. Mutta en tiedä miten alkaisin.Voisitteko neuvoa minua tässä asiassa.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisissä kirjastoissa on lainattavana paljon erilaisia englannin kielen kursseja, sekä kirjoja että äänitteitä (kasetteja ja cd-levyjä). Lisäksi kielikursseja on myös videoina, dvd-levyinä ja tietokoneella käytettävinä cd-rom-levyinä. Jos haluaa opetella nimenomaan ääntämistä, kannattaa valita kielikurssi johon kuuluu myös äänite. Varsin uusi englannin kielen kurssi, johon kuuluu kirja ja cd-levy, on Steps into English 1, tekijä Liisa Huhtala-Halme. Kyseinen kielikurssi on alkeistasoa ja tarkoitettu aikuisopiskelijoille. Vuodelta 2001 olisi alkeistason kielikurssi itseopiskelijoille, johon kuuluu äänikasetti ja kirja, nimeltään Get on!: communicative English for adult beginners, tekijä Kaija Ervola. Tässä on vain pari esimerkkiä, mainittujen lisäksi on paljon muita. Teidän kannattaa mennä käymään paikan päällä lähimmässä kirjastossa niin teille voidaan löytää tai tilata sopiva kielikurssi. Halutessanne voitte itse selata internetin kautta kirjastojen kokoelmissa olevaa englannin kielen oppimateriaalia HelMet-tietokannassa osoitteessa www.helmet.fi esim. seuraavalla tavalla: voitte valita hakutyypin Sanahaku ja kirjoittaa hakusanoiksi englannin kieli kielikurssit. Hakuvalikosta Aineisto voitte rajata haun haluamaanne aineistotyyppiin (kirjat, c-kasetit, cd-levyt jne).