Otsikko
Englannin puhumisen taidot ruostuneet (peruskoulu-lukio taso). Etsin kertauskurssia, mieluummin cd (voi harjoitella autossa). Voisitteko suositella joitakin?…

Kysytty

Englannin puhumisen taidot ruostuneet (peruskoulu-lukio taso). Etsin kertauskurssia, mieluummin cd (voi harjoitella autossa). Voisitteko suositella joitakin? Kiitos & hyvää kesää!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitukseesi sopivaa aineistoa on runsaasti saatavilla pääkaupunkiseudun kirjastoissa.
Helmet-tietokannasta http://www.helmet.fi sitä kannattaa etsiä käyttäen sanahakua seuraavasti: kirjoita hakutermeiksi ”kielikurssit englannin kieli keskitaso" ja valitse aineistoksi ”cd-levy”. Itse sain tulokseksi 26 osumaa.

Valitsin keskitason (intermediate), koska mielestäni sinun kannattaa varmasti aloittaa juuri tämäntasoisista kursseista, jotka on suunniteltu aikuisopiskelijoille.
Uskoisin että esim. Olivia Johnstonin ”Ideas & issues intermediate” saattaisi olla sinulle varsin sopiva kurssi. Se on tarkoitettu erityisesti suullisen kielitaidon kohottamiseen ja sen sanotaan soveltuvan esim. Cambridge First Certificate- tutkintoon valmistautuville.

Varsin käyttökelpoiselta vaikuttaa myös kuusiosainen ”In touch” –kurssi, johon sisältyy kirjojen ja cd-levyjen lisäksi myös romput.

Keskitason kursseja ovat myös esim. ”English for you” –sarjan osat 3 ja 4.

Aivan varmasti löydät useita muitakin sinulle sopivia kursseja Helmetistä.