Etsin autossa kuuneltavaksi soveltuvaa Englanti/Suomi kieliohjelma-CD-ROM:ia.

Kysytty

Etsin autossa kuuneltavaksi soveltuvaa Englanti/Suomi kieliohjelma-CD-ROM:ia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Porvoon kaupunginkirjastossa tuskin on sellaisia englannin kielen CD-ROM-levyjä, joita voisi ajaessa opiskella - siis vain kuunnella. Sen sijaan meillä on englannin kielen kursseja, joihin kuuluu äänitteinä CD-äänilevyjä sekä englanninkielisiä äänikirjoja.
Univerbin julkaisema Englannin kielikurssi on tarkoitettu esim. autossa kuunneltavaksi. Tässä englannin kielen alkeiskurssissa toistetaan peräkkäin samat lauseet ja fraasit suomeksi ja englanniksi. Tätä kurssia meillä ei tällä hetkellä ole. Toinen samantyyppinen on Marja Anttalaisen: Sanat haltuun. Tämän kurssin äänitteet ovat myös CD-äänilevyjä.
Jos haluat katsoa, mitä englannin kielen CD-ROM-levyjä tai mitä englannin kielikursseja CD-levyillä meillä on,voit mennä netissä olevaan Porsse-aineistohakuun seuraavaa polkua seuraten: www.porvoo.fi, tervetuloa,
palvelut, kirjasto, aineistohaku ja lainojen uusinnat.
Valitse tarkka haku. Kirjoittamalla asiasana hakuruutuun englannin kieli ja poimimalla aineistolajivalikosta CD-ROM-vaihtoehdon saat 45 tällaista englannin kielen kurssia näpäyttämällä hakupainiketta. CD-kielikursseja saat esille, kun kirjoitat asiasana-ruutuun englannin kieli ja toiseen asiasanaruutuun cd-äänilevyt. (Toisen asiasanaruudun löydät vaikkapa nimeke-hakuvalikon alta.) Tulokseksi saat 19 viitettä.
Jos haluat kielikursseiksi tarkoitettuja äänikirjoja, käytä asiasanoina englannin kieli ja äänikirjat. Tavallisia englanninkielisiä äänikirjoja löydät valitsemalla aineistolajiksi äänikirja ja luokaksi 84.5-. Luokka-vaihtoehdon löydät pudotusvalikosta, esim nimeke-hakuruudun alta.
Kuullunymmärtämisen kielikursseja löydät käyttämällä asiasanoja englannin kieli ja kuullunymmärrys. Näitäkin on kasettikurssien lisäksi CD-levyillä.
Kirjastossa neuvomme mielellämme, miten aineistohakumme toimii.