Otsikko
Olen menossa englannin Yleiseen kielitutkintoon. Olen päässyt lukiosta 16 vuotta sitten ja sen jälkeen en ole käyttänyt kieltä. Sain ylioppilastodistukseen…

Kysytty

Hei
Olen menossa englannin Yleiseen kielitutkintoon. Olen päässyt lukiosta 16 vuotta sitten ja sen jälkeen en ole käyttänyt kieltä. Sain ylioppilastodistukseen arvosanaksi B:n.
Haluaisin opiskella peruskielioppia ja sanastoa. Mitä voisin lainata kirjastosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastossamme on laaja kokoelma englannin kielen kielikursseja, sanakirjoja ja kielioppeja. Pelkästään äänitteitä sisältäviä englannin kielen kielikursseja on satoja. Tässä vain muutamia teoksia vinkkinä aihepiiristä. Lisää voitte kysyä esimerkiksi pääkirjastomme aikuisten osaston tietopalvelusta, josta mm. löytyy luettelo eritasoisista kielikursseista kasetteineen tai cd-levyineen.
Pääkirjaston ja muiden kirjastojemme aukiolot ja yhteystiedot löytyvät sivulta http://www.tampere.fi/kirjasto/ajat.htm

Lisäapua saa mm. tietopalvelustamme numerosta 3146 4014.

Myös PIKI-verkkokirjastostamme löytyvät kaikki kokoelmiimme kuuluvat sanakirjat, äänitteet ja oppikirjat. Ohjeet haun suorittamiseksi yhdellä tai useammalla hakusanalla (englannin kieli ja kielikurssit -tai sanakirjat,oppikirjat, kielitutkinnot jne) löytyvät mm. sivulta http://www.tampere.fi/kirjasto/thintr2.htm#asia

Tietokannastamme voi tietenkin hakea myös allaolevan listan teosten nimillä, jolloin saatte heti haluamanne teoksen saatavuuden tietoonne, tehdä varauksia jne.

-----------------------------------------------
Yleiseen kielitutkintoon sopivia, äänitteet sisältäviä, kursseja perus- ja keskitasolle ovat esim.seuraavat :

NIMEKE YLEISET kielitutkinnot [Moniviestin]
OSAN NIMEKE Englanti : perustaso
JULKAISUKIELI suomi, englanti
JULKAISUTIEDOT Jyväskylä : Jyväskylän yliopisto ; Helsinki : Opetushallitus
OSAN JULK.TIEDOT 1996
OSAN ULKOASU 1 C-kasetti, 4 nid.
OSAN HUOMAUTUKSET ÄÄNITE: Esittelytesti master 2. - 1 C-kasetti (43 min)
NIDE: Kielistudiokäsikirjoitus : esittelytesti 2. - 9 s. ; 31 cm
NIDE: Kirjallinen osa : esittelytesti 2. - 14 s. ; 31 cm
NIDE: Studio-osa : esittelytesti 2. - 11 s. : kuv. ; 31 cm
NIDE: Vastausavain : esittelytesti 2. - 6 s. ; 31 cm

NIMEKE YLEISET kielitutkinnot [Moniviestin]
OSAN NIMEKE Englanti : keskitaso
JULKAISUKIELI suomi, englanti
JULKAISUTIEDOT Jyväskylä : Jyväskylän yliopisto ; Helsinki : Opetushallitus
OSAN JULK.TIEDOT 1996
OSAN ULKOASU 1 C-kasetti, 4 nid.
OSAN HUOMAUTUKSET ÄÄNITE: Esittelytetesti master 2. - 1 C-kasetti (52 min)
NIDE: Kielistudiokäsikirjoitus : esittelytesti 2. - 11 s. ; 31 cm
NIDE: Kirjallinen osa : esittelytesti 2. - 15 s. ; 31 cm
NIDE: Studio-osa : esittelytesti 2. - 11 s. ; 31 cm
NIDE: Vastausavain : esittelytesti 2. - 8 s. ; 31 cm

Sanastoja ja kielioppeja :

PÄÄTEKIJÄ REKIARO, Ilkka
NIMEKE Englannin keskeinen sanasto aiheittain
PAINOS 2. tark. ja ulkoasultaan uus. p.
JULKAISUTIEDOT [Helsinki] : Gummerus, 2003
ULKOASU 748 s. : kuv. ; 20 cm

PÄÄTEKIJÄ REKIARO, Päivi
NIMEKE Nykyenglannin peruskielioppi : harjoituskirja / Päivi Rekiaro
JULKAISUKIELI suomi, englanti
JULKAISUTIEDOT Jyväskylä ; Helsinki : Gummerus, 1994
ULKOASU 205 s. ; 20 cm

PÄÄTEKIJÄ SWAN, Michael
NIMEKE The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers / Michael Swan, Catherine Walter
JULKAISUKIELI englanti
JULKAISUTIEDOT Oxford : Oxford University Press, 2001
ULKOASU xii, 324 s. : kuv. ; 28 cm

PÄÄTEKIJÄ REKIARO, Päivi
NIMEKE Nykyenglannin preppauskirja / Päivi Rekiaro
JULKAISUKIELI suomi, englanti
JULKAISUTIEDOT Jyväskylä ; Helsinki : Gummerus, 1994
ULKOASU 158 s. ; 20 cm

PÄÄTEKIJÄ MATTILA, Irja
NIMEKE Englannin kielioppi / Irja ja Mikko Mattila
MUUT TEKIJÄT Mattila, Mikko,
JULKAISUKIELI suomi, englanti
PAINOS [Uud. laitos]
JULKAISUTIEDOT Helsingissä : Otava, 1993
ULKOASU 175 s. ; 24 cm
HUOMAUTUKSET 1. laitos, 11. p. 1992
5. p. 1996

PÄÄTEKIJÄ MIETTINEN, Eino
NIMEKE Nykyenglannin keskeinen sanasto / Eino Miettinen, Pirkko Uotinen ; [piirrokset: Maarit Larva]
JULKAISUKIELI englanti, suomi
JULKAISUTIEDOT Helsingissä [Hki] : Otava, 1984 (Keuruu)
ULKOASU 374 s. : kuv. ; 21 cm
ISBN 951-1-07287-0 (nid.)
HUOMAUTUKSET Uud. laitos teoksesta: Englannin kielen keskeinen sanasto 2. p. 1985. - 3. p. 1986 ...11. p. 2003

PÄÄTEKIJÄ HIRVENOJA, Terttu
NIMEKE Words onwards : englannin keskeistä sanastoa
JULKAISUKIELI suomi
PAINOS 3. p.
JULKAISUTIEDOT Porvoo : WSOY, 1982
ULKOASU 278 s. ; 20 cm
ISBN 951-0-11140-6 (nid.)
HUOMAUTUKSET 4. p. 1983... 10. p. 1995