Mikä olisi sopiva materiaali englannin kielen preppaamiseen? Alkeet on hallinnassa, miten jatkot?

Kysytty

Mikä olisi sopiva materiaali englannin kielen preppaamiseen? Alkeet on hallinnassa, miten jatkot?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysyjä ei kerro, mihin tarkoitukseen preppaus tulisi. Onko kyseessä ylipäätään kielen kertaus ja opiskelu, vai valmennus jotakin koetta varten? Mahdollisen kokeen taso ei myöskään käy kysymyksestä ilmi muuten kuin että alkeista ei ole kysymys.

Suomen ylioppilaskirjoituksiin valmentavia kursseja:

Blåfield, Mari
Practice makes perfect 1 : ylioppilaskoetehtäviä lukioon. Otava, 1985. Paketti sisältää kirjan sekä äänikasetit. Kurssin toisessa osassa opiskeluopas ja vastausavain.

Pylkki, Lasse
Our world. WSOY, 1997. ISBN 951-0-21386-1

Sinclair, Stephanie
Yo-englannin valmennusopas. Yo Kustannus, 2005. Paketti sisältää sekä oppikirjan että CD-äänitteet.

Englantilaiseen First Certificate –tutkintoon valmentaa mm. seuraava kurssi:

O'Connell, Sue
First Certificate : for the revised exam. 6th impr. Longman, 2000. ISBN 0-175-56997-5

Kansainväliseen IELTS-tutkintoon (International English Language Testing System) valmentaa mm. seuraava kurssi:

Jakeman, Vanessa & McDowell, Clare
Insight into IELTS. Cambridge University Press, 1999. ISBN 0-521-62931-4

Kolmas yleisesti suoritettava kansainvälinen englannin kielikoe on TOEFL (Test of English as a Foreign language). Valmennuskurssi siihen esimerkiksi:

Sharpe, Pamela
How to prepare for the TOEFL test. Barron's, 1996. ISBN 0-8120-9407-7

Peruskoulun englannin kertaukseen:

Ikonen, Jaana & Suurpää, Anna-Liisa & Woods, Mark
Back-up English. Wsoy, 2003. ISBN 951-0-26675-2

Karasjoki, Seija & Lang, Ian
How's your English? Otava, 2003. ISBN 951-1-17243-3