Aloitin koulun puumalassa, harmaalan koulussa 1970.Mikähän aapinen oli silloin käytössä? Muistan lorun A-kirjaimen kohdalta: Ankka vettä loikuttaa,sade on niin…

Kysytty

Aloitin koulun puumalassa, harmaalan koulussa 1970.Mikähän aapinen oli silloin käytössä? Muistan lorun A-kirjaimen kohdalta: Ankka vettä loikuttaa,sade on niin ihanaa.

Vastaus

Vastattu

Hei

Finna.fi-hakupalvelussa voi tehdä haun aapinen, aiherajaus aapiset ja rajata vielä valmistusvuoden mukaan, esim: 1967-1970:

https://finna.fi/Search/Results?filter%5B%5D=%7Eformat_ext_str_mv%3A%22…

Mahdollisia sen ajan aapisia ovat (painoksia on tehty sopivaan aikaan):

Knuuttila: Aapinen (myös harjoituskirjoja)
Löytyy esim:
https://finna.fi/Record/kainet.11795?sid=5370743053

Kuosmanen: Opin lukemaan
https://finna.fi/Record/piki.3251264?sid=5370751993

Kunnas: Aikamme aapinen
https://finna.fi/Record/heili.1f3716c5-674f-4c7a-aafc-374fa9a79f87?sid=…

Kuvahaulla (tekijä ja kirjan nimi) löytyy melkein kaikista kansikuvat.
Jos jokin aapinen tuntuu tutun näköiseltä, voi ottaa kyseiseen omistajakirjastoon yhteyttä ja kysäistä, löytyisikö kyseinen loru.

Aapismuisteluita löytyy myös tästä, jossa on listattu aapiset eri vuosilta:
https://lapsuusmuistelua.vuodatus.net/lue/2015/07/aapiset-jarjestykseen
 

0 ääntä
Oliko vastauksesta sinulle hyötyä?
 
Haluatko jättää uuden kysymyksen? Lähetä se kysymyslomakkeen kautta.

Kommentoi vastausta

Ei muotoiluja

  • Sallitut HTML-tagit: <i> <b> <s>
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
  • Verkko- ja sähköpostiosoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.