Otsikko
Vuonna 2009 sain Kysy On-linelta vastauksen kysymykseeni: Tarvitaanko kirjaston tilavarauksissa y-tunnus yhdistykseltä? Tuolloin vastaus oli : ei tarvita,…

Kysytty

Hei,

vuonna 2009 sain Kysy On-linelta vastauksen kysymykseeni: Tarvitaanko kirjaston tilavarauksissa y-tunnus yhdistykseltä?

Tuolloin vastaus oli : ei tarvita, kyseiseen kohtaan varaus- ja laskulomakkeessa voi kirjoittaa "Ei ole", esim. Töölön kirjaston ohjeen mukaan "jos tilojen varaajana on yhdistys, jolla ei ole y-tunnusta, emme voi vaatia laskutuslomakkeeseen yksityisen henkilön henkilötunnusta, tällöin y-tunnus kenttään kirjoitetaan ei ole".

Lauantaina 26.2. kokoustaessamme Töölössä virkailija tuli kysymään laskulomakkeeseen y-tunnusta ja sanoi että se tai henkilötunnus vaaditaan.

Onko jokin muuttunut vuodesta 2009 tähän vuoteen tässä suhteessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilmeisesti Töölön kirjastossa on aiemmin ollut käytössä kaupunginkirjaston virallisesta linjasta poikkeava toimintatapa, sillä henkilö- tai y-tunnusta on kyllä muissa kirjoissa vaadittu laskutusasiakkailta aiemminkin. Kaupunginkirjaston virallisten ohjeiden mukaan palveluja ei voi antaa velaksi ilman jompaa kumpaa tunnusta. Käteisasiakkaan sen sijaan ei tarvitse antaa henkilö- eikä y-tunnusta.