Mitä lukitse merkitsee varauksen yhteydessä?

Kysytty

Mitä lukitse merkitsee varauksen yhteydessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lukitseminen on Helmet-verkkokorjaston uusi toiminto.
Lukitsemalla varauksen voit estää varauksesi etenemisen varausjonossa esimerkiksi lomasi aikana. Ennen lukitsemismahdollisuutta saattoi pitkään odotettu varaus tulla noudettavaksi juuri lomamatkan aikana, jolloin sitä ei pääsekään noutamaan, ja varattu teos siirtyä jonossa seuraavalle.

Kannattaa muistaa poistaa lukitus heti, kun taas on mahdollista noutaa se kirjastosta.

Helmetin sivuilla neuvotaan toimimaan näin: " Merkitse rasti varauksen oikealla puolella olevaan Lukitse-ruutuun ja napsauta painiketta Tallenna muutokset. Järjestelmä antaa ilmoituksen: "Alla olevat varaukset poistetaan tai muutetaan. Jatkatko?" Vastaa "Kyllä"."

https://luettelo.helmet.fi/search~S9*fin/k