Varaamani kirja on tullut ja se pitää noutaa viikon sisällä. Saattaa olla että en pääse noutamaan ja pitää maksaa "sakkomaksu". Paljonko se on?

Kysytty

Varaamani kirja on tullut ja se pitää noutaa viikon sisällä. Saattaa olla että en pääse noutamaan ja pitää maksaa "sakkomaksu". Paljonko se on?

Vastaus

Vastattu

Pirkkalan kirjaston sivuilta löytyy tällainen tieto:

"Voit tehdä varauksia kirjastossa, mobiilisovelluksessa tai verkkokirjaston kautta. Varaaminen Pirkkalan kokoelmasta on maksutonta. Muualta PIKI-alueelta tuleva seutuvaraus on 2 €. Noutamattomasta varauksesta veloitetaan 1 €.

Mikäli etsimääsi aineistoa ei ole saatavissa Pirkanmaalta lainkaan, on mahdollista tehdä kaukovaraus. Tehdäksesi kaukovarauksen ole yhteydessä kirjaston asiakaspalveluun tai sähköpostilla osoitteeseen kaukolaina@pirkkala fi

Varauksia voi lainata vain sillä kortilla, jolla varaus on tehty. Pirkkalan kirjastot eivät luovuta varauksia muille kuin varauksen tehneelle henkilölle. Jos jonkun pitää hakea varauksesi puolestasi, ole yhteydessä kirjastoon etukäteen."

 Kannattaa siis olla yhteydessä kirjastoon. Pirkkalan pääkirjasto puh.050 435 02 41 tai kirjasto@pirkkala.fi