Olen pitkään miettinyt kuinka paljon myöhästymisestä johtunut maksu voi kasvaa. Itselläni nimittäin on tämän vuoden keväältä oleva maksu myöhästymisestä…

Kysytty

Olen pitkään miettinyt kuinka paljon myöhästymisestä johtunut maksu voi kasvaa. Itselläni nimittäin on tämän vuoden keväältä oleva maksu myöhästymisestä(muutama euro silloin)(kirjan palautin keväällä), kuitenkaan en kirjastossa koko tänä vuonna ole käynyt, joten laskua en ole maksanut. Odottaako minua seuraavalla kerralla siis satojen eurojen lasku, vai onko tässä kenties joku maksimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos olet kirjan jo palauttanut, eikä sinulla ole muita lainoja, maksu ei enää nouse vaan pysyy sinä parina eurona, joka sinulla oli lainan palauttaessasi. Pälkäneen kirjaston sivuilla kerrotaan, että myähästymismaksun enimmäismäärä on viisi euroa lainaa kohden. Kannattaa soittaa tai käydä kirjastossa selvittämässä asia.
Lisätietoa Pälkäneen kirjaston maksuista:
http://www.kirjasto.palkane.fi/index.php?sivu=saannot#myohastymismaksu
Kirjaston yhteystiedot:
http://www.kirjasto.palkane.fi/index.php?sivu=kirjastot