Otsikko
Kävin äsken noutamassa varaukseni Helsingin Kirjasto 10:sta. Kirjastonhoitaja opasti minut itsepalvelunurkkaukseen josta kirja olikin helposti löydettävissä ja…

Kysytty

Hei!
Kävin äsken noutamassa varaukseni Helsingin Kirjasto 10:sta. Kirjastonhoitaja opasti minut itsepalvelunurkkaukseen josta kirja olikin helposti löydettävissä ja lainasin sen kulmassa olevasta lainausautomaatista. Mutta tuli nyt mieleeni että mihin minun olisi tullut maksaa 50 sentin varausmaksu?! Jäikö se nyt rästiin? Kirjastonhoitaja ei veloittanut minua siitä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastoista Espoo, Vantaa, Kauniainen ja Helsingin Kallio, Kirjasto 10, Pukinmäki ja Pitäjänmäki ovat luopuneet varausmaksuista siirryttyään varausten itsepalvelunoutoon. Muistakin Helsingin kirjastoista maksu poistuu vuoden 2015 alusta alkaen. Eli mitään maksuja ei jäänyt rästiin.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Onnittelut helsinkiläisille ja muillekin Helmet-asiakkaille! Sisämaassa saa pulittaa varauksesta vähintään euron, usein kaksi, vaikka onkin itsepalvelunouto.