Meneekö alaikäisiltäkin myöhästymismaksuja? 13-vuotias tyttäreni oli lainannut Espoossa omalla kortillaan kirjan Koiratemppuja. Sattumalta huomasin että kirja…

Kysytty

Meneekö alaikäisiltäkin myöhästymismaksuja? 13-vuotias tyttäreni oli lainannut Espoossa omalla kortillaan kirjan Koiratemppuja. Sattumalta huomasin että kirja oli kaksi päivää myöhässä ja mennyt kaksi päivää sakkoja, yhteensä 40 senttiä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alle 15-vuotiaan kortille lainatusta aineistosta ei mene myöhästymismaksuja. Maksut kyllä kertyvät kortille, mutta ne poistetaan esimerkiksi seuraavan kirjastokäynnin yhteydessä.

http://www.helmet.fi/fi-FI/Lapset/Kirjastossa/Oma_kirjastokortti(11256)