Asun USAssa ja minulla on pienia lapsia. Puhun heille Suomea, jotta heista tulisi kaksikielisia. Haluaisin lukea heilla paljon suomenkielisia kirjoja, mutta…

Kysytty

Asun USAssa ja minulla on pienia lapsia. Puhun heille Suomea, jotta heista tulisi kaksikielisia. Haluaisin lukea heilla paljon suomenkielisia kirjoja, mutta uusia kirjoja on kallis tilata. Onko teilla mitaan ideaa miten voisin loytaa joko netista kaytettyja kirjoja ja tilata niita tanne tai lainata kirjoja kirjastosta postin kautta ja palauttaa postin kautta?
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomessa toimii ainakin kaksi antikvariaattien verkkokauppaa, Antikka.net (http://www.antikka.net/) ja Antikvariaatti.net (http://www.antikvariaatti.net/index.php). Kummassakin kirjojen haku ja tilaaminen tapahtuu verkkokaupan sivuilta, ja tämän jälkeen kyseistä kirjaa myyvä antikvariaatti ottaa sähköpostitse yhteyttä asiakkaaseen. Tilaus ja postikulut maksetaan liikkeen tilille, minkä jälkeen kirjat toimitetaan postitse. Antikka.netin sivuilla on maininta toimittamisesta ulkomaille (postikulut määräytyvät maakohtaisesti). Antikvariaatti.netin sivuilta en mainintaa löytänyt, joten ehkä asiaa kannattaa vielä tiedustella sieltä (info@xn.fi).

Kirjastojen välillä toimii myös kaukopalvelu, joten lainaaminenkin on mahdollista, joskin maksullisesti. Kaukopalvelutilauksen tekee aina lainaava kirjasto, joten kannattaa tiedustella käytäntöä ja taksoja sikäläisestä kirjastostanne.

0 ääntä

Kommentit

Pääkaupunkiseudulla on myös Helma-palvelu, joka edellyttää Helmet-kirjastojen kirjastokorttia. Jos käyt Suomessa, kannattaa käydä jossain kirjastossa hakemassa kortti. Asiakas maksaa 30 E kerta ja saa postitse kirjapaketteja lainaksi tietyksi määräajaksi.
http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;135;137;217;395;52241