Etsin 80-luvun kotimaista musiikkikokoelmaa, josta löytyy mm. seuraavat kappaleet: Marion-Hallelujs, Katri Helena-Katson sineen taivaan, Kontra-Jerry Cotton,…

Kysytty

Etsin 80-luvun kotimaista musiikkikokoelmaa, josta löytyy mm. seuraavat kappaleet: Marion-Hallelujs, Katri Helena-Katson sineen taivaan, Kontra-Jerry Cotton, Salomon-Disco tango, Kake Singers-Mäntsälä mielessäin, Laulumme soi jne...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Taitaapa olla niin, että ainoa kokoelma, joka sisältää kaikki kysymyksessä mainitut kappaleet, on vuonna 1979 ilmestynyt Disco city 2 : kotimaan hitit. Sillä eivät kuitenkaan esiinny alkuperäislevytysten artistit: Hallelujaa ei laula Marion, vaan Piritta (yhdessä Jukka Heinon kanssa); Piritta esittää myös laulun Katson sineen taivaan, ja Mäntsälä mielessäin kuullaan Jukka Heinon laulamana; Jerry Cottonin esittää Käntty & Kojootit. Disco tango on Salomonin tulkitsema versio tästä Tanskan vuoden 1979 euroviisusävelmästä; alkuperäisen suomenkielisen levytyksen lauloi Marion.

https://www.discogs.com/Various-Disco-City-2-Kotimaan-Hitit/release/9980282
http://www.fono.fi/Dokumentti.aspx?kappale=disco+city+2&ID=33c1c201-f4c4-4fcb-8344-6411c76a1a2d

CD:nä samat esitykset ovat kuultavissa vuonna 2012 julkaistulla kokoelmalevyllä Disco city : huoltoasemakaseteilta tutut jäljitelmäversiot, vol. 1.

https://www.discogs.com/Various-Disco-City-Huoltoasemakaseteilta-Tutut-J%C3%A4ljitelm%C3%A4versiot-Vol-1/release/6486603

Finnhits 10 -kokoelmalla (1979) on Marionin Halleluja, Katri Helenan Katson sineen taivaan ja Kake Singersin Mäntsälä mielessäin, mutta muita kysymyksessä lueteltuja kappaleita siltä ei löydy.