Olen kirjoittamassa erään apteekin 120-vuotishistoriikkia ja kysynkin, onko siihen mahdollista saada ISSN-numeroa. Historiikissa kuvataan myös yleisesti…

Kysytty

Olen kirjoittamassa erään apteekin 120-vuotishistoriikkia ja kysynkin, onko siihen mahdollista saada ISSN-numeroa. Historiikissa kuvataan myös yleisesti vuosina 1885-2005 vallinnutta/vallitsevaa yhteiskunnallista tilannetta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

ISSN-numero annetaan lehdille ja muille jatkuvasti ilmestyville julkaisuille. Yksittäisille julkaisuille annetaan ISBN-numero. ISBN-numero ei ole pakollinen (lakisääteinen), mutta se kannattaa ehdottomasti hankkia ja lähes kaikki kustantajat käyttävät sitä, koska se identifioi julkaisun ja sen kustantajan yksiselitteisesti ja helpottaa julkaisun löytymistä erilaisista rekistereistä, ja sen käsittelyä.

ISBN-numeron antaa Helsingin yliopiston yhteydessä toimiva Suomen ISBN-keskus (puh. 191 44327). Lisää tietoa ja ohjeita löydät ISBN-keskuksen sivulta http://www.lib.helsinki.fi/julkaisuala/isbn/ .