Voiko ISBN tunnus alkaa lyhyellä viivalla? Voiko uudessa ISBN tunnuksessa olla virhe tai Voiko koodi muuttua kopioitaessa tai tiedonsiirrossa,…

Kysytty

Voiko ISBN tunnus alkaa lyhyellä viivalla? Voiko uudessa ISBN tunnuksessa olla virhe tai Voiko koodi muuttua kopioitaessa tai tiedonsiirrossa, kuvakaappauksessa, eri näytöillä jne. Mistä siis johtuu että koodi näkyy eritavalla tietokoneen sähköpostissa ja puhelimen sähköpostissa. Ihmettelen.

Vastaus

Vastattu

ISBN-tunnus on standarditunnus, joka koostuu aina samoista elementeistä. Näin ollen ISBN ei voi alkaa lyhyellä viivalla. On mahdollista että eri laitteita käytettäessä ruutunäkymä voi tehdä tepposen.

Mahdollisen virheen mahdollisuutta voi tiedustella Suomen ISBN-keskuksesta, he antavat neuvontaa sähköpostitse: isbn-keskus@helsinki.fi.

Syvemmin ISBN-tunnuksen olemukseen ja rakenteeseen voi tutustua lukaisemalla ISBN-käyttöoppaan.