Missä kaikissa Helsingin ja Espoon kirjastoissa on sähkökirjan lukulaitteita lainattavana? Ja mitä malleja on saatavilla? Entressessä on yksi BeBook One, mutta…

Kysytty

Missä kaikissa Helsingin ja Espoon kirjastoissa on sähkökirjan lukulaitteita lainattavana? Ja mitä malleja on saatavilla?

Entressessä on yksi BeBook One, mutta miten muualla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

E-kirjan lukulaitteita on lainattavana Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kirjastoissa. Helsingissä Sony PRS-600 ja Booken Cybook Opus- merkkisiä, Espoossa Bebook- merkkisiä, Vantaalla Sony PRS-600 ja Kauniaisissa Nuut- merkkisiä.

Hae HelMetistä, www.helmet.fi (vapaassa)sanahaussa hakusanalla E-kirjan lukulaite ja näet kirjastojen tilanteen ja vapaat kappaleet. Esim. Espoossa e-kirjan lukulaitteet lainataan kirjastosta ja palautetaan, yleensä neuvontaan. E-kirjan lukulaitteita ei voi varata. Laina-aika on yksi viikko. Laitetta ei saa palauttaa palautusautomaattiin! Lainatessa saat tarvittavat ohjeet ja neuvot laitteen käyttöön.