Otsikko
Voisitko suomentaa PRO PATRIA se lienee latinaa

Kysytty

voisitko suomentaa PRO PATRIA se lienee latinaa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pro patria tarkoittaa isänmaan puolesta. Tämän ja muitakin latinankielisiä sanontoja löydät kirjasta: Kivimäki Arto, Summa summarum : latinankielisiä termejä, luokka 89.82.

5 ääntä

Kommentit

Latinan sanontoihin tutustuu myös latinan kielen johdanto- ja alkeiskursseilla. Ne ovat käyneet harvinaisiksi, mutta joissakin kansalais-/työväenopistoissa on tarjontaa tänä syyskautenakin, myös etänä toispaikkakuntalaisten ulottuvilla kuten lyhytkurssi Hiiden Opistolla ja normaalimittainen Etelä-Karjalan kansalaisopistolla.

Alkeiskurssi (18.9.2023-) näkyy myös Pieksämäen seutuopiston ohjelmassa: oppilaita on sekä paikan päällä että "myös etäyhteydellä".