Otsikko
Kuinka kirjoitetaan latinaksi "voittakoon oikeus" tai "tapahtukoon oikeus"?

Kysytty

Kuinka kirjoitetaan latinaksi "voittakoon oikeus" tai "tapahtukoon oikeus"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Latinankielisistä sanonnoista ajatuksellisesti lähinnä lienee "Fiat justitia". (Koko sanonta kuuluu: "Fiat justitia, pereat mundus", eli "tapahtukoot oikeus vaikka maailma tuhoutuisi"). Latinankielisiä fraaseja löytyy monista Arto Kivimäen teoksista.