Voiko suomen laki kirjasta (osa 1) kopioda kopiokoneella muutamia sivuja vai onko tämä kiellettyä kuten lainauskin?

Kysytty

Voiko suomen laki kirjasta (osa 1) kopioda kopiokoneella muutamia sivuja vai onko tämä kiellettyä kuten lainauskin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voi kopioida. Asiaa säätelee tekijänoikeuslaki, jonka 12§ 1 momentti kuuluu seuraavasti: Julkistetusta teoksesta saa jokainen valmistaa muutaman kappaleen yksityistä käyttöään varten. Siten valmistettua kappaletta ei ole lupa käyttää muuhun tarkoitukseen.